sobota, 19 lipca 2014

Bojan, Kokosowe


Alkohol: 5%
Ekstrakt: 14%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [7/10]
Piana: [4/10]
Zapach: [5/10]
Smak: [4/10]
Nasycenie: [7/10]
Opakowanie: [4/10]

Cena: ~5 zł / 0,5 l [Piwny Stan]

Uwagi: Piwo kokosowe do tej pory kojarzyło mi się z stoutami z dodatkiem upieczonych w piekarniku wiórków kokosowych (piłem raz takie piwo domowe, a w USA jest nawet sporo komercyjnych przedstawicieli tego typu). Bojan jednak poszedł swoją drogą i zaprezentował aromatyzowanego lagera. Nie spodziewałem się po nim niczego i dokładnie tyle dostałem.

Po przelaniu do pokala otrzymujemy jasnozłoty, w pełni klarowny trunek. Piana jest średnio obfita, ale dziurawa i szybko opada do niewielkiej obręczy. Wysycenie dwutlenkiem węgla powyżej średniej.

W zapachu zdecydowanie czuć aromat wiórków kokosowych (który akurat sam lubię), ale po chwili ogrzania sprawia on wrażenie mocno sztucznego (bo taki zapewne jest). Do tego dochodzi lekki aromat słodowy i mokry karton (utlenienie). Wąchałem gorzej pachnące aromatyzowane lagery, ale ten jest co najwyżej przeciętny i na dodatek mało piwny.

Smakowo znów dominuje sztuczny kokos i wiórki kokosowe, na dodatek całość jest ewidentnie przesłodzona, przez co picie tego (nawet jeśli traktować jako po prostu napój, nie piwo) mocno męczy. Poza kokosem mamy odrobinę podbudowy słodowej i lekką metaliczność, ale nie wpływają one znacząco na obniżenie ani podwyższenie finalnej, niezbyt wysokiej oceny.

Podsumowując, słabe piwo i nawet słaby napój. Pewnie znajdą się fani tego typu wynalazków, ale czytelnicy mojego bloga mogą spokojnie omijać je szerokim łukiem.

Ocena końcowa: 4,5/10

1 komentarze:

  1. Piłem wielokrotnie. Mi osobiście bardzo smakuje. Ciężko takie piwo samemu niestety uwarzyć.

    OdpowiedzUsuń