Lista ocenionych piw

niedziela, 21 lipca 2013

Bastogne Pale Ale



Alkohol: 6%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Belgia

Kolor: [6/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [7/10]
Nasycenie: [5/10]
Opakowanie: brak

Cena: 6 zł / 0,2 l [Festiwal Piw Rzemieślniczych - Annopole]

Uwagi: Piwo w stylu Belgian Pale Ale z belgijskiego browaru Brasserie de Bastogne. Otrzymany trunek jest koloru złotego, mętny. Piana jest mała, dosyć szybko opada i lekko oblepia ścianki pokala. Wysycenie dwutlenkiem węgla trochę poniżej i średniej i jak dla mnie mogłoby jednak być trochę wyższe.

W zapachu piwo jest niezbyt intensywne, z pomarańczami i mandarynkami dominującymi nad pozostałymi aromatami, z których warto wymienić czerwoną porzeczkę i fenole (goździki). Pojawia się tutaj również lekko dzika nuta i niewielka, nieprzeszkadzająca woń alkoholu.

W smaku dominują goździki, a dopiero za nimi pojawiają się lekkie nuty pomarańczowe, brzoskwiniowe i drożdżowe. Piwo jest średnio treściwe, delikatnie słodkie i delikatnie alkoholowe. Całość sprawia wrażenie dosyć lekkiego (mimo 6% alkoholu) i idealnie nadającego się na letnie miesiące.

Podsumowując, jest to całkiem smaczny, ale jednak nie wybitny przedstawiciel w pełni belgijskiego piwowarstwa.

Ocena końcowa: 7/10

1 komentarze:

  1. Hej,od roku zbieram kapsle od piw oraz napojów.Moja przygoda ze zbieraniem kapsli zaczeła się od wycieczki rowerowej do lasu.I tam właśnie znalazłem swoje pierwsze kapsle.Dzisiaj moja kolekcja liczy już ponad 200 kapsli zagranicznych i około 230 polskich.Dlatego mam do pana prośbe czy niezechciał by pan wspomóc jakoś mojej kolekcji?proszę o kontakt :)

    OdpowiedzUsuń