Lista ocenionych piw

poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Veltins, V+ Kola



Alkohol: 2%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Niemcy

Kolor: [8/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [4/10]
Smak: [3/10]
Nasycenie: [5/10]
Opakowanie: [4/10]

Cena: 2,49 zł / 0,5 l [Lidl]

Uwagi: Drugi z trzech smakowych Veltinsów, które pojawiły się jakiś czas temu w sieci Lidl. Tym razem kola (cola) z niewielkim dodatkiem cytryny. Spodziewałem się albo czegoś na wzór Czarnej Fortuny albo taniej podróbki Pepsi Twist - dostałem to drugie. Ten drink na bazie piwa ma jedynie 2% alkoholu, zatem przypuszczam, że piwny udział jest tutaj niezbyt okazały.

Po przelaniu do szklanki otrzymujemy trunek w kolorze ciemnego brązu, który pod ostrym światłem nabiera barw rubinowych. Piana jest koloru cappuccino, jednak jest bardzo mizerna i po dosłownie chwili pozostaje po niej jedynie wspomnienie. Nasycenie dwutlenkiem węgla jest niezbyt duże (na pewno nie przypomina tego z Coca Coli czy też Pepsi).

W zapachu Veltins przypomina tanie dyskontowe podróbki Pepsi Twist (czyli colę z dodatkiem kwasku cytrynowego). Jedynie w dalekiej oddali wyczuć można bardzo słabe pokłady słodowe typowe dla lagerów. Całość pachnie mało piwnie, ale nawet jak na napój lub drink nie sprawia to pozytywnego wrażenia.

Smakowo piwo jest zdecydowanie za słodkie, lekko słodowe i mocno idące w stronę coli z cytryną. Jednak znów muszę zaznaczyć, że jest to tania dyskontowa cola. Podsumowując ani to dobre piwo (nie smakuje nawet jak niedobre piwo), ani to dobry drink/napój. Poprzednie smakowe wydanie Veltinsa (Curuba), które testowałem było przynajmniej wypijalne, Kola nie jest i nie warto sobie tym czymś zawracać głowy.

Ocena końcowa: 3,5/10

3 komentarze:

  1. Mi z kolei V+ Kola wydaje się bardziej pijalne niż V+ Curuba:)

    Pozdrawiam,
    http://smakpiwa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować to piwo, zawsze je widzę w sklepie a nigdy go nie kupuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Franczyza oferty Bydgoszcz to wyjątkowa okazja dla przedsiębiorców z regionu, którzy chcą otworzyć własny sklep pod renomowaną marką Cortezworld. Firma zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie logistyki, operacji oraz marketingu, co pozwala na szybkie wejście na rynek i osiągnięcie sukcesu.

    OdpowiedzUsuń