Lista ocenionych piw

niedziela, 6 listopada 2011

Lindemans, Gueuze


Alkohol: 5%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Belgia

Kolor: [7/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [6/10]
Nasycenie: [9/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena:  6,75 zł / 0,25 l [Piwa Świata]

Uwagi: Drugi recenzowany przeze mnie lambic, tym razem całkiem inny od wiśniowego, słodkiego krieka. Butelka 250 ml bardzo podobna do krieka. Po przelaniu do pokala pojawia się trunek w kolorze soku jabłkowego (pomarańczowo-brązowy), mocno wysycony (bąbelki dwutlenku węgla uciekają w dużej ilości) z małą pianą, która po jakimś czasie redukuje się do zera.

W zapachu dominują nuty winogronowe, winno-szampańskie, w oddali wyczuwalne są również jabłka. Gueuze nie pachnie jak piwo, bardziej jak wino musujące. Zapach jest całkiem przyjemny, ale na wskroś nie-piwny.

W smaku lambic przypomina wytrawnego szampana. Na początku ujawnia się winogronowa kwaśność, którą zastępuje cierpkość i lekka goryczka (ale w żadnym wypadku chmielowa, bardziej taka jak w wytrawnych winach). Piwo nie ma w sobie żadnej słodyczy (dosładzaną wersją gueuze jest faro, dla gustujących w słodszych trunkach). Wysycenie jest na naprawdę ogromnym poziomie, przy tego typu "piwie" w żadnym wypadku to nie przeszkadza.

Podsumowując, trudno mi ocenić nawet lekko obiektywnie to "piwo", ponieważ zdecydowanie bliżej mu do wytrawnego szampana. Jeśli ktoś gustuje w tego typie alkoholi na pewno będzie zadowolony. Ja nie jestem fanem win czy szampanów i dla mnie nie jest szczyt piwnych marzeń. Muszę jednak przyznać, że przy cenie tego lambica w okolicach 25 zł za 750 ml butelkę jest on całkiem udaną alternatywą dla tanich win musujących (powiedzmy w przedziale 20-30 zł za 0,7 l). Na tle tych win (a które było mi dane pić) wypada bardzo dobrze (ale to tylko moje subiektywne, w pełni nie wyrobione zdanie). Dlatego finalnie, w pełni subiektywnie moja ocena tego piwa 3/10, ocena tego "taniego szampana" 9/10, uśredniając 6/10.

Ocena końcowa: 6/10

1 komentarze:

  1. Piwko całkiem niezłe, a szczególnie polecam do zupki, kremu z cykorii: http://nafrasunek.wordpress.com/2013/02/05/krem-z-cykorii-z-piwem-gueuze/

    OdpowiedzUsuń