Lista ocenionych piw

piątek, 23 grudnia 2011

Noteckie, Niefiltrowane



Alkohol: 5,6%
Ekstrakt: 12,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [5/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [5/10]
Smak: [7/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [8/10]

Cena: 14 zł / 0,75 l [Stoisko firmowe Browar Czarnków]

Uwagi: Nowe piwo z browaru Czarnków, na początek na pewno spory minus za cenę. Ja rozumiem większą pojemność i zamknięcie z porcelanką, ale dalej jest to cena jakieś 2 razy za duża. Po przelaniu do szklanki widzimy jasno-brązowo-złotego lagera, dosyć mocno mętnego. Piana jest dosyć drobnoziarnista, w średniej ilości, szkoda tylko, że bardzo szybko opada do minimalnego kożuszka.

W zapachu piwo jest trochę mało wyraziste, dominuje tutaj słodowość, lekka woń alkoholowa (która jednak nie przeszkadza) i bardzo słabo wyczuwalna kiszonka (lekki DMS?). W smaku już zdecydowanie lepiej, dominuje słodowość i orzechowość, ale pojawia się również całkiem spora (jak na polskie lagery) goryczka chmielowa. Minusem znów bardzo lekko wyczuwalna kiszonka.

Podsumowując, całkiem udane piwo (głównie z uwagi na fajną goryczkę), którego obraz jednak całkowicie psuje absurdalnie wysoka cena i lekkie oznaki DMS'u.

Ocena końcowa: 7-/10

3 komentarze:

  1. O kurcze, za taką cenę to można dostać w okolicy w tej samej pojemności Lindemans Faro czy piwa Matuski...

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to się dzieje... Polskie jasne w cenie dorównującej belgijskim specjałom...

    Pozdrawiam,
    http://smakpiwa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Najciekawsze jest to, że nowe Gniewosze lane do bączków 0,33 litra kosztowały tam 3 złote, te same piwa sprzedawane jako Noteckie z butelką 0,75 l już 14 złotych.

    Ale z marketingowego punktu widzenia chyba się sprawdzało bo jak stałem przy stoisku z 20 minut (a stoisko położone było w ruchliwym poznańskim centrum handlowym) nie sprzedał się żaden Gniewosz, a Noteckie niemal nieustannie znajdowało swoich nabywców.

    OdpowiedzUsuń