Lista ocenionych piw

środa, 30 grudnia 2015

Setka, Enigma


Alkohol: 6%
Ekstrakt: 14%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [8/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [7/10]
Nasycenie: [4/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena: 9 zł / 0,5 l [Raj Piwosza]

Uwagi: Ostatnio opisywane East Coast IPA od Setki zawiodło mnie, dlatego obawiałem się trochę American Amber Ale (który z zasady jest jeszcze bardziej karmelowy niż IPA). Po przelaniu do pokala otrzymujemy głęboko bursztynowy, wpadający nawet w miedź, lekko opalizujący trunek. Piana jest średnio obfita, ale dosyć szybko opada do obręczy, a także nie oblepia ścianek pokala.

W zapachu pojawia się karmel, ale na szczęście nie ma diacetylu. Dodatkowo mamy nuty chmielowe, głównie żywiczne. Brakuje mi trochę intensywności i może lżejszych aromatów chmielowych (cytrusy, owoce). Ogólnie jest lepiej niż w IPA, ale ciągle do najlepszych daleko.

W smaku mamy piwo, w którym nie ma zbyt wiele ciała, ale z drugiej strony sprawia wrażenie dosyć słodkiego (jak na AAA). Wynikać to może nut biszkoptowo-karmelowych i chmielowej landrynki. Całość trochę przypomina angielskie IPA (nawet bardziej niż "Tu Byłem"). Mamy tutaj znów żywiczny chmiel, niską goryczkę, pojawia się też lekki diacetyl (ale poziom jest na tyle niski, że ja mogę z tym żyć). Największym zastrzeżeniem jest chyba to, że mało się tutaj dzieje, a plusem to, że pijalność jest całkiem ok.

Podsumowując, nadal nie jest to wybitne piwo, ale gradient jest w dobrym kierunku.

Ocena końcowa: 7/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz