Lista ocenionych piw

poniedziałek, 26 września 2011

Rochefort, Trappistes 10



Alkohol: 11,3%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Belgia

Kolor: [9/10]
Piana: [8/10]
Zapach: [9/10]
Smak: [9/10]
Nasycenie: [8/10]
Opakowanie: [8/10]

Cena: 13,49 zł / 0,33 l [Piwa Świata]

Uwagi: Mała niepozorna buteleczka, a mocy aż 11,3%. Quadrupel z browaru Rochefort jest najmocniejszym piwem tego producenta. Po przelaniu pojawia się bardzo ciemny, brunatno-bordowy, całkiem klarowny trunek oraz całkiem spora piana, która opada powili i zostaje z nami do samego końca. Wysycenie jest bardzo dobre i pasujące do tego piwa.

W zapachu dominują bardzo intensywne nuty owocowo-żywiczne, oraz alkohol, który jednak sprawia całkiem niezłe wrażenie i nie przeszkadza. W smaku dominują ciężkie nuty owoców, na przód wysnuwa się śliwka, a także średnio intensywna goryczka, która jednak jest dosyć mocno przykryta sporym woltażem. Mimo 11,3% alkoholu piwo smakuje lepiej niż czerwony Chimay i tripel od Westmalle, w których to alkohol nie sprawiał tak dobrego wrażenia jak tutaj.

Podsumowując jest to bardzo dobre, wręcz genialne piwo, spodziewałem się czegoś takiego i takie coś otrzymałem. Jedynym minusem poza ceną jest chyba to, że nie otrzymałem czegoś więcej niż na co liczyłem, nie było jakiegoś "wow" podczas degustacji, które sprawiło by, że uznałbym je za trunek idealny. Ale i tak jak najbardziej polecam. 

Ocena końcowa: 9/10

1 komentarze:

  1. ulubione moje jak pierwszy raz pilem to miałem wow

    OdpowiedzUsuń