Lista ocenionych piw

poniedziałek, 4 marca 2013

De Molen, Rook & Vuur



Alkohol: 8,2%
Ekstrakt: 18%

Kraj pochodzenia: Holandia

Kolor: [8/10]
Piana: [3/10]
Zapach: [2/10]
Smak: [3/10]
Nasycenie: [3/10]
Opakowanie: [2/10]

Cena: 15 zł / 0,33 l [Centrala Piwna]

Uwagi: Piwo po przelaniu do pokala ukazuje całkiem ładny trunek koloru ciemno-brunatnego, wpadającego w lekki rubin. Zdecydowanie słabiej wygląda beżowa piana, która jest bardzo mizerna i po dosłownie chwili znika całkowicie. Na minus również niemal zerowe wysycenie dwutlenkiem węgla.

Po pierwszym powąchaniu wpadłem w konsternację - dostałem piwo czy butelkę z rozpuszczalnikiem? Miałem już do czynienia z tą wadą w niektórych piwach (nieraz to przeszkadzało bardziej, nieraz niemal zupełnie), ale tutaj poza tym aromatem nie ma niczego więcej (no może ledwie wyczuwalna czekolada). Piwo jest ewidentnie walnięte i nic nie może tego tłumaczyć.

W smaku jest tylko trochę lepiej, ale tylko trochę. Piwo jest ewidentnie kwaśne, przełamywane niewielką słodyczą. Mamy tutaj aromaty śliwek i wiśni w czekoladzie, a także lekko wędzone - ale co z tego, skoro na pierwszym planie rządzi i panuje nieprzenikliwa kwaśność.

Podsumowując piwo za 15 zł z poważanego browaru poszło w kanał po połowie męczarni z nim związanych. Wada jest ewidentnie po stronie browaru, bo miałem kilka różnych piw od nich i żadne inne (przynajmniej z tych pitych przeze mnie do tej pory) - a trzymane były tak samo w sklepie jak i u mnie - nie miało ewidentnych wad. Na ten moment zdecydowanie nie polecam.

Ocena końcowa: 3/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz