Lista ocenionych piw

środa, 27 czerwca 2012

Ciechan, Mocne



Alkohol: 7%
Ekstrakt: 14,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [7/10]
Piana: [7/10]
Zapach: [5/10]
Smak: [5/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena: 3,90 zł / 0,5 l [Ministerstwo Browaru]

Uwagi: Po przelaniu do szklanki pojawia się trunek w kolorze złotym, trochę ciemniejszym od typowych lagerów. Piwo jest w pełni klarowne. Na plus całkiem niezła, spora, gęsta piana, która opada w średnim tempie, lekko oblepiając ścianki. Wysycenie dwutlenkiem węgla na średnim poziomie intensywności.


W zapachu pojawiają się nuty słodowe, do tego dochodzi lekka orzechowość, biszkoptowość i maślaność, jednak całość psuta jest przez wyczuwalną (na szczęście w niezbyt dużej intensywności) kiszonkę. Już na tym momencie oceny przeczuwałem, że trafiłem na lekko popsute piwo. Po pierwszym łyku nie miałem już złudzeń. Tutaj również górują słodowość, orzechowość, biszkoptowość, lekka słodycz z minimalną goryczką i nad tym wyczuwalna kiszonka, która psuje całą resztę. Do tego dorzucić można lekki DMS i wychodzi nam przykład zepsutego lagera. Ciechan Mocne był z poprawną datą ważności, sklep w którym piwo kupiłem dba o warunki przechowywania, więc jednak tym razem to browar z Ciechanowa się nie popisał.


Podsumowując, na ten moment (przy tej warce, a co najmniej mojej butelce) nie jest to piwo warte spróbowania. Będę jednak kiedyś musiał degustację ponowić.

Ocena końcowa: 5/10

1 komentarze:

  1. Ciechan Mocne już dawno popadł w przeciętność...

    Pozdrawiam,
    http://smakpiwa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń