Lista ocenionych piw

poniedziałek, 14 października 2013

Kasteel, Tripel



Alkohol: 11%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Belgia

Kolor: [7/10]
Piana: [1/10]
Zapach: [5/10]
Smak: [5/10]
Nasycenie: [7/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena: ? zł / 0,33 l [?]

Uwagi: Piwo, które leżało u mnie sporo czasu i już nawet sam nie pamiętam skąd je mam :) Ale mocnemu triplowi (11% alkoholu, więc sporo nawet jak na ten styl piwa) nie powinno to w żadnym wypadku przeszkadzać. Po przelaniu do pokala otrzymujemy złoty, tylko delikatnie tylko zamglony trunek. Piana jest dosłownie zerowa, przypomina znaną z szampanów, po kilkunastu sekundach nic już po niej nie zostaje. Wysycenie dwutlenkiem węgla dosyć wysokie.

W zapachu dominują nuty winne, kwaskowate, przypominające trochę wytrawne i półwytrawne wina musujące. Na minus również dosyć mocna i niezbyt przyjemna woń alkoholowa. W smaku jest bardzo podobnie, szampańsko, winnie, kwaskowato. Alkohol bardzo mocno wyczuwalny - niby przy takim woltażu nie ma co się dziwić, ale piłem już tak mocne belgijskie trunki i nie było to tak widoczne. Jest tutaj zero nut typowo piwnych, aż trudno uwierzyć, że piwo powstało ze słodu, a nie winogron.

Podsumowując, jeśli ktoś lubi wina musujące to może bez problemu dodać z 2-3 oceny do mojej. Ja jednak za owymi nie przepadam i jako piwo tripla z Kasteel oceniam bardziej szorstko.

Ocena końcowa: 5/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz