Lista ocenionych piw

czwartek, 8 sierpnia 2013

Kronenbourg, 1664



Alkohol: 5%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Francja

Kolor: [5/10]
Piana: [5/10]
Zapach: [3/10]
Smak: [3/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [5/10]

Cena: 2,99 zł / 0,5 l [Lidl]

Uwagi: Najlepiej sprzedające się piwo we Francji, takie ichniejsze Tyskie, po którym od początku niewiele się spodziewałem - zostałem zaskoczony, na plus (no może nie do końca), jak i na minus. Po przelaniu do pokala otrzymujemy złoty (w kierunku jasnozłotego), w pełni klarowny trunek. Piana jest średniej wielkości, niezbyt ładna i dosyć szybko opada. Wysycenie dwutlenkiem węgla na średnim poziomie intensywności.

W zapachu oczywiście brak chmielu, jest tylko delikatnie słodowo, ale pojawiają się również nuty goździkowe, lekko alkoholowe i rozpuszczalnikowe. Z jednej strony są to ewidentne wady w lagerze, z drugiej pisząc te słowa wziąć mam w pamięci ten aromat (co jakby nie było jest dla eurolagera jakąś "nobilitacją" ;)).

W smaku znów to samo, poza lekką słodowością mamy sporo nut fenolowych (goździki) i lekki rozpuszczalnik. Goryczki trudno tutaj się doszukać, ale tego się właśnie spodziewałem.

Podsumowując, jest to ewidentnie wadliwy lager, który na konkursie zostałby zapewne zmiażdżony za niezgodność ze stylem. Z drugiej jednak strony, co by o nim nie mówić, zapadł lekko w pamięci i wyróżniał się aromatem (szkoda, że nie do końca przyjemnym ;)) na tle dziesiątek nijakich i bezsmakowych eurolagerów. To tylko pokazuje, że czasami lepiej zamiast bezsmakowego lagera uwarzyć wadliwego, ale jednak w jakiś sposób zapadającego w pamięć. Oczywiście nigdy więcej do niego nie wrócę, ale myślę, że jak mnie ktoś za rok zapyta jak mi smakowało to piwo, będę potrafił udzielić odpowiedzi.

Ocena końcowa: 4,5/10

1 komentarze:

  1. Ostatnio miałem NIEprzyjemność to to powąchać. Brrr....

    OdpowiedzUsuń