Lista ocenionych piw

niedziela, 27 stycznia 2013

[Piwne reklamy] #003

Trzeci odcinek piwnych reklam, tym razem kolejna reklama od amerykańskiego giganta, reklama najpopularniejszego stoutu na świecie i po raz pierwszy coś z rodzimego podwórka.

1. Budweiser - Frogs

Kolejna reklama amerykańskiego potentata, właściciela marki Budweiser. Reklama z 1995 roku, która już teraz może trochę trącić myszką, jednak swego czasu była jednym z dłużej emitowanych spotów w USA (a swe życie rozpoczęła podczas 29-go finału Super Bowl). Ukazuje 3 żaby, z których każda wydaje specyficzny dźwięk upodobniający się odpowiednio do "Bud", "Weis" i "Er" w taki sposób, że na koniec tworzą one jeden wiadomy wyraz. W 1997 roku w serialu animowanym The Simpsons pojawiła się aluzja do tej reklamy gdy aligator pożerając 3 żaby wykrzyczał "Coors!" (marka konkurencji).


2. Guinness - noitulovE

Reklama najbardziej rozpoznawalnego na świecie irlandzkiego piwa - Guinnessa. Spot z serii "Good things come to those who wait", który przedstawia ewolucyjną historię Ziemi, jednak w przewrotny sposób. W tle słyszymy znany utwór amerykańskiego piosenkarza i aktora Sammy'ego Davisa Jr.'a "The Rhythm of Life", a kolejne sekwencje cofają nas od teraźniejszości, poprzez historię ludzkości, aż po prehistorię. Reklama swego czasu zrobiła wielkie wrażenie, głównie dzięki sporej ilości efektów CGI. Sam koszt jej wyprodukowania wyniósł 1,3 mln funtów, a na kompanię reklamową wokół tej reklamy wyłożono kolejne 15 mln funtów. Reklama poza pozytywnym odzewem klientów znalazła również spore uznanie w branży i w 2006 roku zdobyła pokaźną ilość różnego rodzaju nagród branżowych.



3. Królewskie - Królewskie rządzi

Polska reklama piwa Królewskie z 2001. Krótko po tym, gdy Browary Warszawskie zostały przejęte przez austriacki koncern Brau Union postanowiono z dużym impetem uderzyć tym piwem w polski rynek (wcześniej marka była kojarzona i pijana głównie w Warszawie i okolicznych miejscowościach). Jedną z głównych form marketingu miała być seria zabawnych reklam w stylu amerykańskim (jednak pasujących do rodzimego humoru i otaczającej rzeczywistości). Seria reklam przedstawia grupę mężczyzn w średnim wieku (typowych "Kowalskich", zatem długi wąs a'la lata 80-te jest niezbędny), którzy wymyślają najrozmaitsze sposoby, aby napić się piwa tak, aby żony się o tym nie dowiedziały. Reklamy są zdecydowanie przejaskrawione, rzucają kliszami w wygląd i zachowanie przeciętnego piwosza z Polski, jednak są genialnie i humorystycznie nakręcone, tak, że do tej pory potrafią rozśmieszyć każdego.


0 komentarze:

Prześlij komentarz