Lista ocenionych piw

sobota, 19 stycznia 2013

[Piwne reklamy] #002


Drugi odcinek piwnych reklam, tym razem reklamy jasnych lagerów ze sporych amerykańskich, australijskich i kanadyjskich browarów.

1. Carlton Draught - Beer Chase

Carlton Draught to australijski jasny lager, typowy i przeciętny do bólu, do którego dosyć niedawno powstała świetna reklama będąca parodią wielu filmowych pościgów policji za złoczyńcami (co ciekawe mimo, że pościg to nie uświadczymy tutaj żadnego auta w roli głównej). Jeśli chcecie wiedzieć jak się kończy zamówienie piwa po akcji w pubie pełnym policjantów zdecydowanie warto obejrzeć tą reklamę. Podkład muzyczny użyty w tej reklamie pochodzi z kultowego w niektórych kręgach filmu z lat 80-tych pod tytułem "Rad", będąc nagraniem australijskiego piosenkarza rockowego Johna Farnhmana - "Thunder In Your Heart".


2. Molson Canadian - Made From Canada

Reklama kanadyjskiego potentata, koncernu Molson, który od kilku lat wraz z amerykańskim koncernem Coors tworzą jedną z największych spółek produkujących piwo na świecie. Reklama, która pokazuje, że można stworzyć klimatyczną i przyciągającą wzrok migawkę, która próbuje grać na rejonie z jakiego piwo pochodzi (w tym wypadku Kanady). Jest to w takim samym stopniu reklama kraju (była kręcona z myślą o igrzyskach w Vancouver) jak i marki Molson. W tle świetny (chociaż trochę już uklepany) motyw znany z filmu "Requiem for a Dream" stworzony przez angielskiego kompozytora Clinta Mansella. Polskie firmy próbujące reklamować swoje piwa łunami zbóż mogłyby się sporo nauczyć od Kanadyjczyków.


3. Bud Light - Real Men of Genius

Znów amerykański Budweiser, ale ciężko nie wrzucać reklam koncernu odpowiedzialnego za te piwa, oni jako pierwsi zauważyli, że reklama piwa nie musi być sztampowa i rzeczowa (w pejoratywnym tego znaczeniu - styl piwa, ilość alkoholu, ewentualnie cena), a powinna głównie oddziaływać na emocje widza, zostawać w jego pamięci, a w dzisiejszych czasach być rozprzestrzeniana wirusowym marketingiem przez różne internetowe formy komunikacji.

Reklama prezentowana poniżej (a raczej zestaw kilku spotów) rozpoczęła życie w radiu pod nazwą Real American Heroes. Oryginalnie było to 12 spotów, które w sposób zabawny gloryfikowały niewdzięczne i śmieszne zawody/prace oraz czynności i zwyczaje przeciętnych amerykańskich mężczyzn. Jingle te łączyły w sobie doniosły głos lektora mówiącego z pełną powagą i przyśpiewki znanego amerykańskiego wokalisty Dave'a Bicklera (jeśli nie kojarzycie nazwiska to pewnie sporo Wam powie jego "Eye of the Tiger" z serii filmów "Rocky"). Reklama odniosła taki sukces, że stworzono wersje telewizyjne (najpierw na rynek brytyjski, później amerykański). Po atakach z 11 września właściciele zmienili nazwę serii na Real Men of Genius, ponieważ nabijanie się z "herosów" było wtedy sporym nietaktem. W serii nagrano ponad 160 spotów z różnymi ciekawymi pracami od dostawcy chińskiego jedzenia zaczynając, poprzez pracownika wypożyczalni butów w kręgielni, na pracownikach preparujących dzikie zwierzęta czy też projektantach ubrań dla amerykańskich wrestlerów kończąc.

Poniżej jest kilka spotów w jednym filmiku, ale na YouTube można znaleźć również wszystkie pozostałe. Lista wszystkich spotów znajduje się na angielskiej wersji Wikipedii.



0 komentarze:

Prześlij komentarz