Lista ocenionych piw

piątek, 11 stycznia 2013

Fortuna, Miodowe




Alkohol: 5,6%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [8/10]
Piana: [7/10]
Zapach: [6/10]
Smak: [5/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [6/10]

Cena: 3,79 zł / 0,5 l [Real]

Uwagi: Po przelaniu do pokala otrzymujemy ciemny trunek, który pod światłem nabiera barwy rubinowej i przypomina inny produkt tego browaru, tj. Fortuna Czarne. Piana koloru beżowego jest dosyć spora i opada w średnim tempie, oblepiając przy okazji lekko ścianki. Wysycenie dwutlenkiem węgla na średnim poziomie intensywności.

W zapachu dominują nuty miodowe (co nie dziwne) i słodowe, całość jest delikatnie słodka i sprawia całkiem poprawne wrażenie. Na plus brak jakichkolwiek sztucznych aromatów. W smaku potwierdza się to co pomyślałem po przelaniu piwa do pokala - jest to ewidentnie aromatyzowana miodem Fortuna Czarne. Mamy tutaj nuty słodowe, karmelowe, coś co przypomina colę i miód. Całość jest jeszcze słodsza niż wersja bez miodu i nie do końca do mnie przemawia.

Podsumowując, piwo nie ma jakichś większych wad, jednak jest zdecydowanie zbyt słodkie jak na moje podniebienie. Jeśli ktoś gustuje w takich trunkach może sobie ocenę podnieść w górę o 1 czy 2 oczka. Ja raczej nie wrócę do tego piwa.

Ocena końcowa: 5/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz