Lista ocenionych piw

sobota, 26 kwietnia 2014

Lwówek, Porter 18


Alkohol: 8,5%
Ekstrakt: 18,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [9/10]
Piana: [3/10]
Zapach: [6/10]
Smak: [5/10]
Nasycenie: [4/10]
Opakowanie: [5/10]

Cena: 5,50 zł / 0,5 l [Centrala Piwna]

Uwagi: Portery bałtyckie o ekstrakcie początkowym 18 stopni Plato nie są darzone zbyt dużą estymą w piwnym światku (w stosunku do mocniejszych 22), jednak co kilka lat temu pokazywał Grand Imperial Porter z Ambera, a w zeszłym roku potwierdził Ciechan te słabsze, bardziej wytrawne i bardziej wyspiarskie wersje trafiają do mnie bardziej aniżeli przesłodzone i mocno alkoholowe 22. Dlatego porter z Lwówka miał u mnie spory kredyt zaufania.

Wracając jednak do samej recenzji, po przelaniu do pokala otrzymujemy ciemno-brunatny trunek, który tylko pod mocnym światłem nabiera wiśniowych przebłysków. Piana jest minimalna i bardzo szybko znika, a jedyny w niej plus jest chyba tylko taki, że pozostaje po niej minimalna obręcz. Wysycenie dwutlenkiem węgla na niezbyt wysokim poziomie i tutaj akurat taka intensywność jak najbardziej pasuje.

W zapachu mamy całkiem sporo nut utlenienia (owoce leśne, suszone śliwki), do tego dochodzi delikatny karmel, cola i niezbyt intensywny aromat kawy i czekolady. Całość jest średnio pasująca do siebie, średnio przyjemna, a na dodatek pojawia się tutaj anizol (coś jak skrzyżowanie starej szafy i piwnicy).

W smaku znów owoce leśne, trochę nut utlenienia (suszone śliwki, rodzynki), karmelowych i przypominających colę. Aromatu kawowego lub czekoladowego niemal nie ma, jest za to nadal mało przyjemna nuta piwniczna. Co gorsza piwo jest dosyć słodkie (ale przy tym nie jest zbyt gęste), a z uwagi na minimalną goryczkę już od połowy butelki piwo po prostu męczy.

Podsumowując, myślałem, że dostanę bardzo smacznego Ciechana 18 (zeszłorocznego) pod nowym brandem, a dostałem chyba najsłabszego polskiego portera (portera z Krajana nie dane mi było pić, zatem dodałem "chyba" ;)). Z mojej strony aktualną warkę można sobie darować, ale mam nadzieję, że w następnej naprawione zostaną błędy po poprzedniku.

Ocena końcowa: 5,5/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz