Lista ocenionych piw

poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Pinta, Odsiecz Wiedeńska



Alkohol: 4,9%
Ekstrakt: 13,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [7/10]
Piana: [7/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [8/10]
Nasycenie: [5/10]
Opakowanie: [4/10]

Cena: ~6 zł / 0,5 l [Piwa Świata]

Uwagi: Ostatni z aktualnie uwarzonych piw z Pinty. Na pierwszy rzut oka od razu widać, że jest to jedyne piwo, które posiada pianę (i to całkiem niezłą na tle "braci"). Wysycenie i butelka - nadal to samo jak w pozostałych piwach Pinty, czyli poniżej przeciętności.

W nutach zapachowych dominuje słodowość, chmiel jest ledwo wyczuwalny. Zapach jest jednak bardzo przyjemny. W smaku piwo zachowuje się dwutorowo, na początku uderza dosyć pokaźna lekkość słodowa, typowa bardziej czeskim lekkim lagerom, a dopiero po chwili do zmysłów dociera dosyć potężna chmielowa goryczka. Taki układ zdecydowanie mi odpowiada i piwo pije się z niewymierną radością, na dodatek po jednej butelce człowiek ma chęć na kolejną.

Minusem jak zawsze trochę zbyt wysoka cena, jednak podsumowując kolejny produkt Pinty do którego na pewno nie raz powrócę. 

Ocena końcowa: 7,5/10

2 komentarze:

  1. Dla mnie odkrycie piwne tego roku. Polecam, jak jest taka możliwość napić się go nalewaka. Wysycenie i piana do ostatniego łyka. Dla mnie 10/10

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam powyższe słowa. Gdy po raz pierwszy piłem to piwo właśnie z nalewaka byłem totalnie wniebowzięty. Piwo to właśnie w 100% trafia w moje gusta. Tak jak Kamil piszesz - mocna słodowa podstawa i spory chmielowy kop chwilę później. Poezja

    OdpowiedzUsuń