Lista ocenionych piw

niedziela, 7 sierpnia 2011

Lwówek, Książecy



Alkohol: 5,4%
Ekstrakt: 12,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [7/10]
Piana: [7/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [8/10]
Nasycenie: [7/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena: 3,70 zł / 0,5 l [Ministerstwo Browaru]

Uwagi: Tak powinien smakować każdy lager w Polsce. Chyba najlepsze piwo tego gatunku w naszym kraju jakie piłem. Gdyby nie trudność w dostępie (delikatesy i hipermarkety nie sprzedają piw Lwówek - a przynajmniej nie widziałem ich tam) to pewnie lądowałby u mnie tak samo często jak Noteckie. Jeśli ktoś nie pił, albo chce przekonać kogoś, że Lech czy Carlsberg to nie jest szczyt piwnego lagera polecam zdecydowanie kupić. 

Zauważyłem, że z uwagi na krótki okres ważności sklepy specjalistyczne często na kilka dni przed tą datą wyprzedają piwo za niewiele ponad 2 złote. A przy takiej cenie to już niemal jakby rozdawać to piwo za darmo.

Ocena końcowa: 7,5/10

8 komentarze:

  1. Dziś degustacja. Nabyłem kilka butelek, co prawda po 4 zł, ale za to w ... uwaga ...
    ... TESCO (Gorzów Wlkp.).
    Nie mogłem uwierzyć jak spojrzałem na półkę. Mało tego, na tej samej stał też Ciechan. Opiszę wrażenia po degustacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tesco mocno przesadza z cenami piw regionalnych. Radzę poszukać gdzie indziej.

      Pozdrawiam,
      http://smakpiwa.wordpress.com/

      Usuń
  2. Nie jestem specem od oceny, ale na pewno piwko w miom guście. Dla mnie bilans smakowy wydaje się być bardzo wywarzony, smak wyraźny, pełny, z fajną goryczką, niewyczówalna słodowość. Dość dobrze nasycone. Świetne piwo, generalnie podobne do Noteckiego ale lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. OD jakiegoś czasu Lwówki można kupić w INTER Marche i Chacie Polskiej. Tam też leżakuje przy Ciechanie. Polecam oprócz książęcego BELGA / KOŹLIKA / RATUSZOWEGO. Na gorące dni najlepiej wchodzi WROCŁAWSKIE. Browar produkuje także LWóWEK Malinowy, Wiedeński czy Darłowiaka który ponoć już opanował pomorze...

    OdpowiedzUsuń
  4. we Wrocławiu w co drugim sklepie jest, za ok. 3 zł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda ale "Lwówek Belg" jeszcze nie znalazłem.

      http://www.smaki-piwa.pl/wp-content/gallery/luty/1-679x1024.jpg

      Usuń
  5. Pychotka!!! Najlepsze jakie piłem!!! Polecałem gościom z Czech, Austrii i Niemiec co równie ich urzekło, kupili na zapas jako pszysmak z Polski!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. We Wrocku uchodzi za najlepsze w swoim gatunku z Polskich 10/10!!!

    OdpowiedzUsuń