Lista ocenionych piw

piątek, 19 sierpnia 2011

Obolon, Aksamitne



Alkohol: 5,3%
Ekstrakt: 14%

Kraj pochodzenia: Ukraina

Kolor: [8/10]
Piana: [6/10]
Zapach: [6/10]
Smak: [6/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [7/10]

Cena: ~3,80 zł / 0,5 l [Piotr i Paweł]

Uwagi: Piwo o którym trudno napisać cokolwiek złego, ale też trudno znaleźć coś co można by wychwalać, całkiem ładny kolor (brunatna czerwień), średnia piana, która szybko ucieka. W zapachu i smaku dominują nuty karmelowe i co dziwne przy tego typu piwie spora kwaskowatość. Wysycenie poprawne (ani nie jest za duże, ani nie jest za mało).

Podsumowując można spróbować jak się po okazyjnej cenie znajdzie. Ewentualnie jak ktoś nie ma sklepów z większym wyborem piwnym pod domem to Obolony ostatnio w niemal każdym markecie i małym monopolowym można znaleźć. A w porównując go do "koncernówek" na pewno wygrywa.

Ocena końcowa: 6,5/10

4 komentarze:

  1. ja nie zauważyłem tej 'kwaskowości' o której piszesz, jedynie ta pianka rzeczywiście zbyt mało żywotna... ale i tak było o wiele smaczniejsze od wielu ciemnych które miałem okazję w życiu pić, szczególnie kilku o niesamowicie okropnym posmaku... sosu sojowego (?).

    Aksamitne weszło bardzo fajnie, chyba pierwsze piwko które naprawdę smakowało jednocześnie mojej dziewczynie i mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię to piwo. Nie jest za słodkie i nie jest za gorzkie. Idealne na pogaduchy ze znajomymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. piwo jak najbardziej smaczne. u mnie 7/10

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękna barwa, lekkie wiśniowe nutki, ciemnobursztynowa.
    Piana niezbyt obfita, aksamitna
    Nagazowanie średnie.
    W zapachu przyjemne słodkawe nutki.
    W smaku miła dla podniebienia goryczka, niewielka dawka słodyczy tez gości na języku,
    Ogólnie bardzo przyjemne piwo, stawiam zdecydowane 4+

    OdpowiedzUsuń