Lista ocenionych piw

niedziela, 10 lipca 2011

Grand Imperial Porter



Alkohol: 8%
Ekstrakt: 18,1%

Kraj pochodzenia: Polska

Kolor: [9/10]
Piana: Znika szybciej niż w porterze z Żywca [7/10]
Zapach: [8/10]
Smak: [8/10]
Nasycenie: [7/10]
Opakowanie: [8/10]

Cena: ~4,29 zł / 0,5 l [Piotr i Paweł]

Uwagi: Po pierwszym łyku wydawało się, że to nie jest piwo dla mnie (początek mocno nijaki), jednak z każdym kolejnym coraz bardziej się do niego przekonywałem. Zdecydowanie bardziej aromatyczny od innych polskich porterów i mimo, że w przeciwieństwie do Kormorana Ciemnego nie jest reklamowany jako piwo o nucie czekoladowej to ten zapach i smak przewija się najmocniej (na dodatek w o wiele lepszej formie niż u Kormorana). Słabszy od Żywieckiego Portera, ale nie ma problemów z wypiciem go w większych ilościach (co jest domeną większości porterów). Na plus również genialne etykiety na butelce (jedna z najładniejszych butelek produkowanych przez polskie browary).

Ocena końcowa: 8/10

3 komentarze:

  1. Browar Amber umie zrobić piękne butelki - porter i koźlak o tym świadczą.
    Odnośnie piwa, jest to porter, po którego sięgam bardzo ostrożnie, ponieważ nie do końca mi pasuje. Jak na mój smak jest zbyt czekoladowy, ale oczywiście to nie wada. Żeby mi odpowiednio smakował muszę mieć odpowiedni dzień.

    PS. Jest jakiś problem z dodawaniem komentarzy. Dopiero po kilku kliknięciach działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodzę się, że ten porter smakuje inaczej niż większość pozostałych polskich, ale jak dla mnie w tym jest jego siła. Jest mniej wytrawny, lżejszy w smaku, a co za tym idzie pasuje na więcej okazji.

    PS. U mnie komentarz dodał się za pierwszym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O piwach też lubię czasem sobie przeczytać i posprawdzać szczegółowe informacje. Myślę, że jak najbardziej warto przeczytać sobie, czym jest piwo APA i czy jest podobne do IPA. Takich informacji można szukać na stronie https://oalkoholach.pl/a/oluq,piwo-apa-co-to-jest-w-czym-jest-podobne-do-ipa , gdybyście się tak samo tematem zaciekawili. To zawsze jakaś dodatkowa wiedza.

    OdpowiedzUsuń