Lista ocenionych piw

wtorek, 27 marca 2012

Aecht Schlenkerla, Rauchbier Marzen



Alkohol: 5,1%
Ekstrakt: nie podano

Kraj pochodzenia: Niemcy

Kolor: [9/10]
Piana: [7/10]
Zapach: [7/10]
Smak: [8/10]
Nasycenie: [6/10]
Opakowanie: [6/10]

Cena: ~7,50 zł / 0,5 l [Piwa Świata]

Uwagi: Po przelaniu do szklanki pojawia się trunek w ciemnym (niemal czarnym) kolorze, który pod światłem przybiera barwę rubinową. Piana jest całkiem spora, gęsta, kremowa, koloru jasnego cappuccino, które opada bardzo powoli. Wysycenie dwutlenkiem węgla na średnim poziomie intensywności.

W zapachu dominuje nuta wędzona, która nie do końca mi odpowiada, ale też nie odrzuca. Do tego dochodzi w zdecydowanie mniejszym stężeniu karmel, czekolada i wanilia a także bardzo lekka woń alkoholu. W kwestiach smakowych jest trochę lepiej. Wędzonka oczywiście wybija się na pierwszy plan, ale nie jest jakoś mocno nachalna (o co się bałem) i nie przeszkadza. Do tego dochodzą nuty palonych słodów, czekolada i kawa. Całość jest nieźle zbilansowana i pije się tego rauchbiera z przyjemnością.

Podsumowując jest to całkiem udane piwo, które jednak nie jest dla mnie szczytem piwnego rzemiosła. Wynika to jednak zapewne z trochę z moich preferencji (wolę zdecydowanie bardziej chmielone piwa). Na pewno warto spróbować.

Ocena końcowa: 7,5/10

1 komentarze:

  1. Podobno jest to najpopularniejsza odmiana Schlenkerli. Według mnie jest to chyba najciekawsza (razem z Urbockiem) pozycja z Heller-Trum.

    Pozdrawiam,
    http://smakpiwa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń